نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4030
-
الف
+

بازداشت «مرضیه هاشمی» گرداننده و خبرنگار پرس تی وی در امریکا

«مرضیه هاشمی» در سفر به امریکا بازداشت شده و در شرایط نامناسبی به سرمی‌برد.

«مرضیه هاشمی» خبرنگار و گرداننده شبکه جهانی پرس تی وی در سفر به امریکا بازداشت شده و در شرایط نامناسبی به سرمی‌برد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «ملانی فرانکلین» گرداننده امریکایی‌ الاصل تلویزیون بین المللی PressTV که پس از مسلمان شدن، نام «مرضیه هاشمی» را برگزید، توسط نیروهای امنیتی امریکا در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

خانم هاشمی برای دیدار برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به امریکا سفر کرده که روز یکشنبه 23 جدی در میدان هوایی بین‌المللی سنت لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط FBI به مرکز بازجویی منتقل شده است.

خانواده این خبرنگار امریکایی الاصل بعد از چند روز بی خبری توانستند با وی ارتباط بگیرند و به گفته آن ها «هاشمی» از بدرفتاری با وی در بازداشتگاه سخن گفته است.

بر این اساس علی‌رغم مخالفت این بانوی مسلمان، نیروهای امنیتی امریکا حجاب را از سرش برداشته اند. از سویی پولیس در رفتاری غیر انسانی دست و پای بانو هاشمی را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کردند.

مسئولان محبس نیز طی چند روز اخیر، هیچ‌ نوع غذای حلال و اسلامی و پوشش مناسب برای حجاب کامل در اختیارش نگذاشته‌اند. در این مدت او تنها با نان ارتزاق کرده است و به دلیل محرومیت از پوشش کامل اسلامی در رنج به سر می برد.

«مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز و گوینده امریکایی است ‏که متولد شهر نیو اورلینز امریکا می باشد.

وی گرداننده پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که فعالیتش را در این رسانه از سال 1394 آغاز کرد و تاکنون با این رسانه همکاری می کند.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر